Jak opracować plan marketingowy salonu fryzjerskiego

0
124

Marketing jest niezbędnym procesem dla każdej firmy, ale niektóre techniki sprawdzają się lepiej w niektórych firmach niż w innych. Otwierając mały salon fryzjerski, musisz skupić się na staniu się częścią tej mikro społeczności. Ponieważ prowadzisz salon w formie fizycznej, budowanie lokalnych znajomości i więzi ma zasadnicze znaczenie dla przyciągnięcia i przede wszystkim utrzymania zadowolonych i lojalnych klientów. Poniżej przedstawiamy garść wskazówek dla salonów fryzjerskich, które powinny być pomocne przy opracowywaniu planu marketingowego.

Bądź obecny w Internecie

Pomyśl o utworzeniu strony internetowej oraz umożliwieniu klientom możliwości rezerwacji online za pomocą kalendarza online. Poza tym, warto założyć wizytówkę Google oraz być widocznym w mediach społecznościowych. W szczególności warto pomyśleć o mediach społecznościowych, gdyż w branży health and beauty dobrze prowadzone profile na Facebooku lub Instagramie potrafią mocno zbudować wizerunek marki.

Zarządzaj opiniami

Klienci zwykle ufają ocenom i recenzjom online, aby sprawdzać lokalne firmy. Ważne jest żebyś skomentował każdą negatywną recenzje którą otrzymałeś. Pamiętaj, aby nie reagować nerwowo tylko odpowiadać spokojnie i rzeczowo.

Współpracuj z lokalnymi małymi firmami

Kooperacja z inną podobną firmą w twojej mikro społeczności pomoże ci poszerzyć zasięg i zbudować świadomość i dobrą opinie o twoim salonie. Współpracuj z innymi firmami np. jeśli masz salon fryzjerski to możesz podjąć współpracę z salonem kosmetycznym i nawzajem możecie polecać sobie klientów.

Oferuj zniżki za polecenie

Jeśli dotychczasowy klient rekrutuje innego klienta do twojego salonu, powinieneś nagrodzić rekrutera jakąś zniżką. Zachęci to ludzi do rozmawiania o niej w dobrym kontekście i wyrażaniu pozytywnych informacji o twojej firmie. W skutecznym zarządzaniu pomoże ci system do salonu fryzjerskiego.

Twórz zachęty lojalnościowe

Lojalni klienci zasługują na szczególne traktowanie. Aby pokazać swoim klientom, że są dla ciebie ważni, twórz ciekawe akcje marketingowe dla nich, takie jak rabaty, karty lojalnościowe oraz różnego rodzaju promocje.