W prowadzeniu biznesu naturalną sytuacją jest to, że czasami jesteśmy na fali wznoszącej a czasami wprost przeciwnie odczuwalne są spadki. Mniejsza liczba klientów w salonie z branż health and beauty do czasu do czasu po prostu się zdarza i nie powinien być to powód do paniki. Raczej jest to powód do podjęcia zorganizowanych i przemyślanych działań aby tej sytuacji zapobiec.
Działania doraźne
Jeśli strata klientów jest szybka i gwałtowna to warto również działać szybko i doraźnie. Tutaj lekiem mogą być wyraźne promocje – happy hours, karty podarunkowe oraz różnego rodzaju zniżki. Czas pandemii pokazał, że salony szczególnie upodobały sobie karty podarunkowe, które pozwalają pozyskać salonowi zastrzyk gotówki w kryzysowej sytuacji, natomiast wykonanie usługi odłożyć na później (w dowolnym momencie wybranym przez klienta zgodnie z terminem ważności karty podarunkowej).
Działania długofalowe
Działanie takie jak promocje oraz karty podarunkowe potrafią być bardzo skuteczne i bez wątpienia warto je stosować. Jednak należy mieć na uwadze, że są to działania doraźne i długofalowo działalność salonu nie może opierać się na promocjach. Trzeba poszukać rozwiązań długofalowych takich jak:
- Zmiana procesów wewnętrznych.
- Poszukanie nowych pomysłów ma marketing i reklamę.
- Wykorzystanie nowych technologii (np. nowoczesna strona internetowa zawierająca łatwy w obsłudze kalendarz online).
Szczególnie ciekawym przykładem działań długofalowych jest wdrożenie kalendarza online, za pomocą którego klienci mogą wygodnie rezerwować wizyty. Takie narzędzia z reguły niosą za sobą więcej korzyści niż mogłoby się wydawać. Nowoczesny system rezerwacji wizyt dla salonu poza tym, że usprawnia proces rezerwacji wizyty to jeszcze pozytywnie wpływa na wizerunek i pomaga utrzymywać lepszą relacje z dotychczasowymi klientami (np. dzięki integracji z systemem powiadomień SMS o kolejnych wizytach).